Vancouver - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Frans en Anja Geuza - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Frans en Anja Geuza - WaarBenJij.nu

Vancouver

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Frans en Anja

31 Mei 2019 | Canada, Kelowna

Woensdagochtend zijn we gestart met een vroeg ontbijt met Ruud en Carola. Daarna hebben we afscheid genomen, we hebben het erg gezellig gehad de afgelopen dagen en zijn behoorlijk verwend!
De rit naar Vancouver was relaxed, het zoeken naar het inleverpunt niet. We konden het niet vinden. We stonden uiteindelijk in een steeg in een buurt zoals centrum Amsterdam ergens bij de Dam. Allemaal eenrichting straten en geen Hertz. Frans is gaan rond lopen in de buurt en vond het kantoor. Jippie en ook nog op tijd!
Het hotel bleek niet ver lopen, behoorlijk sjiek de friemel. We hebben een hele grote kamer op de 15e verdieping met keuken het is eigenlijk een appartement.
Dan door naar Capilano Suspension Bridge Park. Daar wandel je over een soort touwbrug en beschermt natuurpark in. Een shuttle bus brengt ons er naar toe, we zijn de enigen in de bus. Bij het park is het drukker, we volgen twee rondleidingen over het ontstaan van het park en over de bomen die een groeien. Grootste attractie is dus de wiebelende touwbrug van137 meter lang en 70 meter boven een afgrond. Ik loop eroverheen,ben blij als ik aan de overkant ben, om misselijk van te worden. Blijkbaar overdrijf ik want oudere dames lopen giebelend over de brug en maken ook nog stops om naar beneden te kijken. Ik niet.
Aan de overkant volgen we de bomen tour en wandelen we over touwbruggen op hoogte van boom naar boom. Veel minder eng dan de grote brug. Het is zoiets als een Klimbos maar dan met bruggen ipv klimlijnen. Het is een mooie plek zo dicht bij de stad.
De enige weg terug is weer over de grote touwbrug dat moet dan maar. Aan die kant is ook een wandeling langs de rand van de kloof (canyon) ook over smalle maar stevig aangelegde paden en bruggen. Dat is best goed te doen en de omgeving is mooi.
Bij het verlaten van het park krijgen we een bewijs (diploma) dat het gelukt is om over de brug te lopen. Ik zou er bijna blij van worden.
De bus brengt ons weer downton We eten wat in de stad en lopen terug naar het hotel. De dag zit er op.
Donderdag
We ontbijten bij Breka een soort bakkerij waar mensen 24 uur per dag brood, gebak, koffie, thee en sapjes kunnen eten/ drinken of meenemen. Carola gaf deze tip en dat was een goede! Bij het hotel is evt ook ontbijt bij te boeken maar het is een stuk prijziger en Breka is maar een klein stukje lopen.
Dan sluiten we aan bij een free guided tour door een deel van de oude stad. Emma een standup commedian is de gids en laat ons bijzondere locaties zien in Gastown en Granville street. De stad bestaat nog maar 200 jr en door branden zijn er weinig oude gebouwen maar toch weer ze onze groep 2 uur te boeien met haar verhalen.
China town is vlakbij daar gaan we na de tour zelf kijken maar t valt ons tegen er is niet zoveel te zien.
We lopen door naar het water en nemen de waterbus naar Granville Island. Daar is de locale foodmarket waar heeeel veeeel eten te koop is. Er zijn marktkramen met groeten fruit, vis, vlees enz enz daarnaast zijn er veel verschillende internationale verkopers van eten van sushi tot fish and chips tot Chinees of vegetarische bowls. Voor iedereen is er wel iets lekkers te vinden er is in het midden een gedeelte met tafeltjes waar je het gekochte gerecht op kunt eten. Er hangt een bedrijvige sfeer, en leuke plek.
Later zien we dat er ook nog theater in allerlei vormen is een kleine winkels waar mensen allerlei "art" verkopen.
We reizen met de boot terug richting het hotel.
In de avond maken we nog een wandeling en belanden op Canada place van waaruit de industrie haven van Vancouver zien is. Het is ook de locatie waar grote cruise schepen aanmeren. Die zijn er nu niet dat geeft ons de kans daar rond te kijken.
Het is donker als we in het hotel terug komen.
De laatste nacht in Canada, morgen vliegen we terug naar Nederland. We hebben Vancouver ongeveer wel gezien. Het is een relaxte stad vriendelijke mensen en er is van alles te doen. Morgen zoeken we een museum in de buurt op voordat we naar de luchthaven vertrekken.